#BLOGI13 Kas lauatelefonid surevad välja?

VoIP telefonide roll äris

Kuna vaskvõrgustiku lõplik väljalülitamine tundub lähedal ja hübriidne töö on end kindlalt juurutanud, siis võib tunduda, et lauatelefonide päevad on loetud. Mis tahes arvutist või mobiilseadmest töötavate ühtsete sidevahendite laialdane kasutamine tähendab, et lauatelefon ei ole enam nii tähtsal kohal, kui see kunagi oli. Kuigi see võib mõnele ettevõttele anda indu lauatelefonide välja viskamiseks, siis soovitame teil enne telefonivabale kontorile üleminekut  tutvust teha ka kaasaegsete VoIP-telefonide eelistega.

Äri VoIP-telefonide eelised

On tõsi, et kaabeltelefonivõrk (PSTN) ja sellele tuginevad telefonid on kadumas. Kuid juba aastaid on internetiprotokolliga telefonid teisi UC-seadmeid täiendanud ja lahendanud vajadusi, millega arvuti nii hästi hakkama ei saa. IP-telefonide eelised on järgmised:

  • Ühilduvus
  • Käepärasus
  • Mugavus
  • Professionaalsus
  • Turvalisus

Uurime igaüht neist omadustest lähemalt ja selgitame välja, miks uued VoIP-telefonid on kontoris (ja mujalgi) ikka veel au sees.

VoIP-kasutajate ühilduvus UC&C-vahenditega

IP kasutuselevõtt ei võimaldanud mitte ainult suurte, varasemalt ennekuulmatute, mahtude jagamist, vaid tõi endaga kaasa ka ühenduvuse idee. Nüüd ei ole telefonid enam suletud süsteem. Brauseripõhise platvormi, näiteks Wildixi Collaborationi või x-bees’i tarkvaratelefoni kaudu vastu võetud kõne saab hõlpsasti vastu võtta lauatelefoni, mobiiltelefoni või veebibrauseriga. See tähendab, et töötaja saab samalt numbrilt kõnesid teha ja vastu võtta, olenemata sellest, kas ta kasutab kodus töötades tarkvaratelefoni või kontoris olles lauatelefoni. Ja nii nagu UC-platvormid saavad selgelt kuvada kasutaja olekuinfot, saavad seda teha ka IP-telefonid – info kolleegide kättesaadavusest on nähtav seadme ekraanilt.

Kuigi enamikul Wildixi telefonidel on see funktsioon olemas, on hea näide seda tüüpi IP-telefonist Wildixi WorkForce 5. WorkForce 5 on tavaline äriotstarbeline VoIP-telefon, millel on värviline ekraan, mis kuvab kolleegide olekuid ja isegi helistajate nimesid ja pilte, nii et on lihtne näha, kes helistab ja kes on kättesaadav.

Lisaks häälkõnedele ja olekule, on olemas ka IP-videotelefone, millel on sisseehitatud värvilised ekraanid ja veebikaamerad, mis võimaldavad kasutajatel liituda videokonverentsiga sama lihtsalt kui sülearvutist. Wildix Visioni ja ka SuperVisioni IP-videotelefonidel on see võimalus algusest peale olemas. Lisaks, kuna telefonid on androidipõhised ja neil on puutetundlik ekraan, saate sinna hõlpsasti rakendusi lisada ja neid otse lauatelefonist hallata. SuperVisionil on suurem ekraan ja kvaliteetsem kaamera, mistõttu sobib see paremini juhi töölauale. Mõlemad telefonid ühilduvad täielikult UC&C-lahendustega ja ühenduvad sujuvalt kolleegidega teistes video võimekusega seadmetes.

Suurem käepärasus ja tõhusus

Kujutage ette, et olete just sisenenud kontorisse ja teil on vaja helistada. Kumb on kiirem: kas avada arvuti, oodata selle käivitumist, ühendada kõrvaklapid ja otsida kontaktnumbrit või võtta lihtsalt telefonitoru ja helistada? Telefon oma lihtsuses pakub kõike vajalikku kõnede tegemiseks ja haldamiseks ja see on alati käepärast. See on ka vanematele töötajatele tuttav töövahend, mis ei nõua põhifunktsioonide jaoks lisakoolitust. Kõne tegemine rakenduse või brauseri kaudu ei pruugi olla kõigile nii lihtne ja loomupärane.

Lauatelefon või seinale paigaldatud telefon on eriti kasulik mitmetes üldkasutatavates ruumides nagu näiteks puhkeruumid, sest see tagab selle, et töötajad saavad vajadusel abi kutsuda ja on kättesaadavad, ilma et nad peaksid arvutit kaasa vedama või nutitelefonidele lootma. Ideaalne näide selliseks otstarbeks loodud telefonist on Start 5. See on Wildixi algtaseme IP-telefon, mida saab paigaldada seinale ja millel on väike ekraan ja 4 funktsiooniklahvi kahel leheküljel. Telefonil on just piisavalt funktsionaalsust, et määrata olulised numbrid ja funktsioonid, mida paigutatud kohas vajatakse, nii et selle kasutamine on loomupärane ja kõigile jõukohane.

Spetsiaalne lauatelefon võib kasu tuua ka keerukate kõnede käsitlemisel. Kõnedele vastajad, kõnekeskuse juhid ja muud spetsialistid, kelle ülesandeks on hallata suurt hulka sissetulevaid kõnesid, saavad kõiki oma ülesandeid täita veebibrauserist, kuid palju kiirem ja tõhusam on seda teha otse VoIP-telefoni telefonitorust. Wildixi WelcomeConsole 5 pakub näiteks kolme värvilist ekraani ja lausa 106 funktsiooniklahvi, mis on jaotatud 10 leheküljele, millest 42 on alati kättesaadavad. Tänu suurele klahvide arvule saavad kasutajad määrata funktsioonid ja kontaktid, mida nad kõige rohkem kasutavad, samas kui ekraanid näitavad selgelt iga nupu kohta erinevat ikooni. Nii on selge, mis liiki toiminguga on tegemist. Kontaktide puhul kuvatakse aga nende kättesaadavus. See tähendab, et kõik oluline on silmapilkselt nähtav. See säästab aega ja lihtsustab kolleegide ja kõnede olekuinfo jälgimist.

Suurenenud mugavus

Mitte kõik rollid ettevõttes ei ole keskendunud kõnede tegemisele ja vastuvõtmisele, kuid mõned siiski on. Ja nendel ametikohtadel vajavad kasutajad võimalust telefoni mugavaks kasutamiseks, et vältida valu või kroonilisi probleeme. Siinkohal võivad ergonoomiliselt kujundatud torude ja reguleeritavate ekraanidega VoIP-telefonid suureks abiks, kuna need seavad mugavuse esikohale. Wildixi telefonide seerias on uus ForcePro 5 tipptasemel IP-telefon kontorikasutuseks, mille 4,3-tolline värviline ekraan on reguleeritav vahemikus 0-40°, mis aitab töötajatel oma kehahoiakut korrigeerida ja pinget vähendada.

Nendele töötajatele, kes eelistavad telefonitoru asemel kõrvaklappe kasutada, on paljud IP-telefonid, näiteks ForcePro 5, varustatud Wi-Fi toe, USB-pesa ja Bluetoothiga. See võimaldab kasutajatel ühendada eelistatud kõrvaklapid mugavalt ja vastavalt nende vajadustele ja soovidele. Kõrvaklappidel on ka selliseid lisaväärtusi nagu müravähendus ning Wildixi MonoLED ja DuoLED Bluetooth-klappidel on ka sisseehitatud olekukutulukesed, mis muudavad värvi rohelisest punaseks, kui keegi helistab, ja vilguvad punaselt, kui sisenev kõne on liinil. See funktsioon lihtsustab töötamist avatud kontorites – kolleegid näevad selgelt, kes on hõivatud ja kes on vaba, vältides ebamugavaid vahelesegamisi ja võimaldades agentidel rahulikult oma kõnedega edasi tegeleda.

Professionaalsus ja kuvand

See võib tunduda pealiskaudne, kuid sõltuvalt ettevõttest või riigist, on tipptasemel IP-telefoni kasutamine kontoris märk ettevõtte staatusest. Koos eraldi kontori omamisega näitab lauatelefon, et olete tõusnud ettevõtte redelil juhtivtöötajate tasemele, mis avaldab külalistele sama suurt muljet kui kolleegidele. SuperVision, eelpool mainitud esmaklassiline VoIP-telefon, on sellest suurepärane näide, sest selle suur ekraan, 120 funktsiooniklahvi ja elegantne disain paistavad silma igal laual, pakkudes samal ajal kõiki vajalikke funktsioone meeskondade juhtimiseks ja oluliste otsustajatega suhtlemiseks.

Neile, kes töötavad peamiselt kontoris, on eraldi seadme olemasolu, olenemata funktsioonide arvust, ka võimalus eristada selgelt isiklikke ja tööalaseid kõnesid. See võib soodustada tervislikumat tasakaalu töö- ja eraelu vahel, eriti väljaspool tööd. Nüüd on tõenäoline, et töötaja ei lülitu kunagi täielikult välja, kuid see on väike võimalus tõmmata piir, et püüda peatada töökõnede sissetung töövälisel ajal.

Turvalisus ja privaatsus

Sõltuvalt sellest, kui palju spioonifilme te näinud olete, võib esimene mõte, mis teile lauatelefonide ja turvalisuse kohta pähe tuleb, olla see, kui lihtne on neid pealt kuulata. Kui te kasutate traditsioonilist telefoni avalikus võrgus, siis võib teil muretsemiseks põhjust olla. Kuid IP-telefonide puhul on teie kõned veelgi turvalisemalt kaitstus, sest kvaliteetsed teenused sisaldavad krüpteerimist ja muid täiustatud turvameetmeid. Kogu Wildixi ökosüsteem, sealhulgas VoIP-telefonid, on oma olemuselt 100% turvalised, mistõttu ei ole vaja lisada süsteemi VPN-i, SBC-d või tulemüüre. See on eeliseks eriti just VoIP-telefonide puhul, sest mida rohkem turvaelemente te kolmandatelt osapooltelt lisate, seda tõenäolisemalt tekib ühilduvusprobleem või turvaauk, mida saab ära kasutada. Samal põhjusel on Wildixi telefoni kasutamine koos Wildixi lahendusega ideaalne lahendus, sest need on loodud koos töötama optimaalse turvalisuse ja jõudluse tagamiseks.

Kokkuvõte

Kuigi hämmastavalt lihtne on suhelda vestluse, hääle ja video kaudu otse brauserist või mobiilseadmest, on kontorites endiselt vajadus lauatelefonide järele. Jah, traditsioonilised telefonid ja kaabelvõrk ise on kadumas, kuid IP-telefonid pakuvad kontoritöötajatele palju eeliseid. Trikk seisneb selles, et iga ametikoht, kus võiks lauatelefonist kasu olla, vajab sobivat telefoni.

Wildixi puhul on teil VoIP-telefonide osas valikuvõimalusi küllaga, kuid see pole sugugi kõik. Wildix pakub laia valikut DECT-seadmeid, kõrvaklappe, mobiilirakendusi ja terviklikku brauseripõhist lahendust, mis võimaldab teil kujundada sobivaimad lahendused vastavalt äri spetsiifikale.

Allikas: Wildixi Blogi. https://blog.wildix.com/why-ip-phones-matter/#more-92125