#BLOGI14 Secappi kogemuslugu lennujaama näitel

Kriitilises hädaolukorras saab Cascais’ lennujaama operatiivmeskond nüüd kümnete teledonikõnede asemel reageerida mõne sekundiga ja vaid ühe nupuvajutusega, sest kiirsuhtlus ja hoiatused liiguvad seal läbi Secappi.

Cascais’ lennujaam asub Portugalis, Lissabonist 20 km ja Cascais’ linnast 15 km kaugusel. Lennujaam on tiheda liiklusega, kuna teenindab rahvusvahelisi lende. Seal on palju ärilennukite liiklust, nii et lendude koguarv päevas on üle 200. Cascais’ lennujaamas töötab üle 3000 oma ala spetsialisti, kes tagavad, et kõik toimuks sujuvalt ja turvaliselt 365 päeva aastas.

Rahvusvaheline lennuakadeemia (IFA) tegutseb kahes erinevas Portugali lennujaamas, neist üks on Cascais’ lennujaam. Lennuakadeemia koolitab tulevasi piloote ja lennukipersonali, aitab neid eksamiteks valmistumisel ning võimaldab lennutunde. Paljude õppelennutundide toimumine on üheks põhjuseks, miks lennujaam nii hõivatud on.

Kuidas siis tagada nii igapäevase tegevuse sujuvus kui ka valmisolek ootamatuteks või kriitilisteks olukordadeks?

„Kõik lennujaamad kogu maailmas sõltuvad välisest hädaabitoest, kuna neid vahendeid ei ole otstarbekas lennujaamasiseselt valmisolekus hoida. Seetõttu vajab iga lennujaam tõhusat häiresüsteemi, et need välised rühmad õigel ajal lennujaama jõuaksid,“ ütleb Cascais’ lennujaama ohutusjuht António Bettencourt.

Secapp asendab kümned telefonikõned ühe nupuvajutusega

Varem tuli hädaolukorras või kriitilisel hetkel teha ligikaudu 10 telefonikõnet, kuna lennujaama operatiivteenistused pidid helistama igale välisasutusele eraldi, et nad käimasoleva juhtumi või hädaolukorra lahendamiseks appi kutsuda. Isegi kui kõnedele endile kulub vaid mõni sekund, siis võtab erinevate isikute teavitamine ikkagi mitu minutit aega – Secapp teeb sama mõne sekundiga. Sest iga sekund loeb.

Sellistes olukordades aitab Secapp säästa lennujaama jaoks üliolulist aega, tõhustades nende häireteavitussüsteemi ja kiirsuhtlust kriitilistes olukordades. Töötajad ei pea enam inimesi või meeskondi üks haaval teavitama või mobiliseerima, sest sõnum jõuab kiiresti ja tõhusalt kõigi vajalike osapoolteni.

António Bettencourt mainib veel, et Secappi abil saab Cascais’ lennujaama operatiivmeeskond ka töökoormust vähendada. Lisaks tõhustab lahendus teabevahetust välisriikide ametiasutustega.

„Secapp on ühendus välisega ja hädaolukorras saame igat asutust teavitadada vaid nupule klõpsates,” ütleb António rõõmsalt.

Ettevalmistus ja kasutamise tõhusus säästab aega, kui iga sekund on oluline.

Cascais Airport Operations on rahul Secappi lahendusega, mis aitab lisaks hädaolukordadele neid ka igapäevaste ülesannete täitmisel. António Bettencourti sõnul on peamisteks Secappi valimise põhjusteks kasutajasõbralikkus, minimaalne koolitusvajadus ja see, et tegemist on tõhusa lahendusega, mis vastab nende vajadustele.

Üheks Secappi peamiseks eeliseks on sujuv suhtlus erinevate osapoolte vahel. Nüüd, kui hädaolukorras ei ole enam vaja mitmeid telefonikõnesid või tekstisõnumeid, on lihtne näidata, kuidas Secapp aega ja ressursse säästab.

Lennujaama operatiivmeeskond suhtleb paljude erinevate sidusrühmadega. Secappi kasutatakse selleks, et sise- ja välisasutustele lennujaamas toimuvast hädaolukorrast märku anda. Peamised kasutajad on kiirabi, politsei, tuletõrjebrigaadid, riiklik hädaohutusasutus, kodanikukaitseteenistus, lennujaama direktor, lennujaama ohutusjuht ja lennujaama mobiilse komando juht.

„Hea planeerimine ja eelnev testimine lihtsustab süsteemi kasutamist, kui olukord on käes ja iga sekund loeb. Cascais’ lennujaam on platvormi suuremahuliselt testinud erinevate harjutustega, et töötajad oskaksid hädaolukorras reageerida. Õnneks ei ole veel ühtegi reaalset hädaolukorda olnud, kuid kui see kunagi juhtub, on operatiivmeeskond hästi ette valmistatud,“ selgitab Bettencourt.


Secappi seadistus oli kiire ja tugi on vajaduse korral alati
kättesaadav

„Meil ​​oli Secappi testimiseks suur erakorraline õppus. Koostasime eri tüüpi ja erineva raskusastmega hädaolukordade jaoks eelnevalt kohandatud teated, mis määratlesid olukorra sisu ja osapooled, keda on vaja lennujaama saata. Õppusel osalesid kõik ametiasutused ja hädaolukorrast teavitamiseks kasutati Secappi. Vähem kui 10 sekundiga teavitati iga asutuse liiget ja suunati nad lennujaama.“

Secappi kasutuselevõtt toimub tõesti kiiresti ja süsteemi esialgne seadistamine kestab tavaliselt vaid paar tundi. Sisseelamisprotsessi juurde kuulub ka veebikoolitus. Cascais’ lennujaama operatiivmeeskond on rahul väga lihtsasti kasutatava lahenduse ning Secappi sujuva ja kiire kasutuselevõtuga. Secappi tehniline tugi on klientidele kättesaadav ja vastab kõigile Secappi kasutamisega seotud küsimustele.

„Koolitus kestis umbes tund aega ja kuna Secapp on väga kasutajasõbralik, saime selle kohe meie vajadustest lähtuvalt seadistada ja süsteemi testida. Olen väga rahul pakutava teenuse ja toetusega. Secappi tehnilise toe meeskond on meie küsimustele väga kiiresti vastanud,“ ütleb Bettencourt.

Ta lisab: „Kuna Secappi saab kohandada mitmesuguste vajaduste jaoks, alates hädaolukorrateavitustest kuni igapäevaste ülesanneteni, on see ideaalne lahendus nii lennujaamadele kui ka paljudele teistele organisatsioonidele.“


Allikas: Secapp. With help of Secapp the Airport Operations team at Cascais Airport is well prepared for critical situations. https://www.secapp.fi/cascais-airport-operations-team-is-well-prepared/