Steve Osler
Esmaspäevad tekitasid paljudes meist varem õudu, kuna tähendasid naasmist rangesse kontorikeskkonda. Nagu alustaks nädalat kofeiinivaba topeltespressoga – tühine ettevõtmine, mis ei suurenda produktiivsust, et stressi ja väsimuse negatiivsete mõjudega toime tulla.
Kahjuks on reaalne, et sellised olukorrad võivad taas tekkida, kuna ettevõtted nõuavad osalist või täielikku kontorisse naasmist, mõistmata, kuidas töötajate vajadused muutunud on. Tänapäeva digitaalses maailmas, kus kaugtöö on jõuliselt kanda kinnitanud, peaksid organisatsioonid võtma hoiaku, kus võetakse vajalikud muutused omaks, mitte ei seista neile iga hinna eest vastu.
Analüüs näitab, et töötajad soovivad rohkem paindlikkust. Hiljutise Bankrate’i uuringu kohaselt kaaluvad 48% töötajatest töö vahetamist ja 42% neist otsivad paindlikumat töökorraldust. See suundumus peegeldab tõelisi vajadusi, mitte hetketrendi. Siiski nõuavad suured asutused nagu Amazon ja Goldman Sachs jätkuvalt kontorisse naasmist, mis aga ei arvesta tööelu reaalsete ja inimeste individuaalsete vajadustega.
Kaugtöö võimaluste piiramise varjupool
Kuigi kontorisse naasmise soov võib lühikeses perspektiivis kasulik tunduda, kaasnevad sellega märkimisväärsed varjatud kulud:
Lühidalt kokku võttes tähendab kaugtöö keelamine palju enamat kui üksnes rahalisi tegureid – see mõjutab inimesi, kogukondi ja meie tuleviku kestlikkust.
Töövahendite kasutuselevõtt ja paindlikkuse väärtustamine
Minu ettevõttes, Wildixis, on paindlikkus meie töökultuuri osa. Oleme omal nahal kogenud, kuidas paindlikkuse ja usalduse esikohale seadmine tugevdab meeskonnatunnet ja tõstab tootlikkust. Meie 92% töötajate säilitamise määr ei põhine üksnes kaugtöö võimaldamisel, vaid me loome keskkonna, kus inimesed tunnevad, et neid toetatakse ja usaldatakse nende töö- ja eraelu sujuval tasakaalustamisel.
Juhina tehnoloogiasektoris usun, et on ülioluline täielikult omaks võtta tööriistad, mis toetavad tootlikkust ja paindlikkust. Näiteks ei aita ühtsed kommunikatsiooniteenused (UCaaS) üksnes edasi-tagasi sõitmise vajadust vähendada, vaid võimaldavad meeskondi tõhusalt toetada – olenemata nende asukohast.
Paljudel ettevõtetel on raskusi UCaaS-lahenduste haldamisega kaugtöös, kuid edu peitub parimate praktikate rakendamises – nagu näiteks regulaarne suhtlus, selged suhtluse reeglid ja koostööfunktsioonide maksimaalne kasutamine. Tähelepanu ei peaks olema sellel, millise teenusepakkuja valid, vaid sellel, kuidas neid tööriistu targalt kasutada, nii et oma meeskonda tõeliselt toetada ja julgustada.
Kuigi ühendatud koostöö (UC) on oluliselt kaugtöö arengut toetanud, peaksid ettevõtted keskenduma ka mõnele olulisele strateegiale, et paindlikumat töökeskkonda soodustada:
Kokkuvõte
Paindlikkus ei ole ajutine lahendus – see on tuleviku töökeskkonna alus. Juhid, kes selle muutuse juba täna omaks võtavad, on paremini valmis tulevikuväljakutseteks, luues organisatsioone, mis on paindlikud, vastupidavad ja valmis kõigeks, mis ees ootab.
Minu prognoos 2025. aastaks ja edaspidiseks on, et edukad ettevõtted on need, kus väärtustatakse paindlikkust, usaldatakse oma meeskondi ja kohanetakse töö uute reaalsustega. On aeg edasi liikuda, jätta vananenud mudelid seljataha ning ehitada tulevikku, kus õnnestuvad nii ettevõtted kui ka töötajad.
Allikas: Wildix Blog. https://blog.wildix.com/mandating-return-to-office-backward/ (Viidatud: Forbes. https://www.forbes.com/councils/forbestechcouncil/2024/11/05/why-mandating-a-return-to-the-office-is-a-step-backward/)
Pildid: Tehisaru. ChatGPT.